Minns du 80-talet?

En kommentar
 
"Nostalgi" är ett ord som kommer från grekiska och betyder ungefär "längtan efter det förflutna". Jag vet inte om någon längtar efter dessa produkter längre?
 
 
 
 
 
 
 Enkelheten i att kunna bära med dig din dator överallt har inte alltid existerat. Såhär såg datorerna ut på 80-talet, och dessa kunde man inte flytta en centimeter.
 
 
80-talets mest populära spelkonsol.
 
 
Stora skärmar, platta skärmar, böjda skärmar och till och med 3D-skärmar är de ideala egenskaperna en tv ska ha idag. På 80-talet var man mer än nöjd om man fick en någorlunda bra bild.
 
1 Tesfaldet:

skriven

Utmärkt Jobb! Thomas. Tack ska du ha för att du har skapat den här bloggen.
Nu vill jag säga något för du har påmint mig om mina barndom tider.
Faktiskt minns jag inte mycket om 80 talet. Men vad står på bilderna fanns också det i mitt hemland även i början av 90 talet. Då minns jag att bara en få familjer in mitt hemland ägde en tv. Och jag kände nu blandad känslor av mina gamla minnesbilder.
Jag känner sådan sak många gånger. Det hände till exempel när jag hittade min gammal favorit internationell magasin i skellefteå. Under min högstadiet var The Readers Digest min bäst magasin.
Att läsa min favorit tidskrift på svenska, tänkte jag, kan hjälpa mig mycket för att förbättra min svenska. Då köpte jag en från skellefteå pingstkyrkan andra hand affär. Det har funnit permanenta plats i min ryggväska i några månader. Och i tidskriften finns många skrift som gör man skratta mycket. Nu inbjuder jag er att läsa och ha ett gott skratt!

Robban och Tommy söker samma jobb. De får göra ett skriftligt test.
’’ Ni har svarat fel på precis lika många frågor båda två’’, säger personalchefen, ’’ men Robban får jobbet. ’’
Men om vi hade lika många fel, hur kommer det sig då att han och inte jag får jobbet?’’ undrar Tommy indignerat.
’’Jo, ett av hans felaktiga svar var bättre än ditt’’, säger personalchefen.
’’va? Hur är det möjligt?’’
’’ på fråga nummer 46 svarade Robban: Jag vet inte.’ Och du skrev: ’Inte jag heller.’’
Trevlig helig Allihopa!!!
Tesfaldet


Svar: Tack för ditt inlägg, Tesfaldet. Och tack för ett gott skratt! Du vet, det finns ett talesätt på svenska som heter - "ett gott skratt förlänger livet". Jag hoppas på att bli riktigt gammal!
/Hälsningar Thomas
Thomas Johnsson